[vlc] Re: VLC till Palm?

Sam Hocevar sam at zoy.org
Wed Jan 29 13:39:09 CET 2003

On Wed, Jan 29, 2003, Marco Alanen wrote:

> Jag undrar bara om det är möjligt att få till en VLC-version till
> Palm OS? Det skulle vara rätt läckert att sitta på tåget
> och titta på en otroligt nedskalad film :)

   There are no plans to port VLC to Palm OS because the OS lacks a lot
of basic functionalities we need (multithreading, a filesystem, dynamic
plugins, half the glibc...). Maybe Palm OS 5 will solve a few of these,
but don't expect too much.

> Med Tungsten har man ju även en hyfsad upplösning (320x320?).

   The display would not be a problem, VLC can output to any resolution.

Regards,
--
Sam.